Mooc honekin hasteko,
teknologia eta ikaskuntzaren arteko lotura aztertu dugu. Gaur egun teknologiak
eragin handia du hezkuntzan, adibide moduan eskola 2.0 web-ari buruz mintzatu
gara, non erabiltzaileen parte hartze, interakzio eta komunikazioa sustatzen den.
Hala ere, eszenario berriak sortu dira (jardines
variados), eta erabiltzaileak beste moduan batean jokatzen dute, hala nola,
mugikor aplikazio berriak sortuz. Ondorioz, web-a bigarren planu batera igaro
da.
Prespektiba
digitalaren bitartez, ikaskuntza prozesua eta teknologia batera bideratzen
sahiatuko gara. Horretarako, Bloom taxonomiari buruzko ideia berrian eta Allan
Carringtonek burututako pedagogia gurpilean oinarritu gaitezke. Aipatutakoa
kontuan hartuz, jarduera didaktiko berritzaile bat diseinatuko dugu.
- Jardueraren aurkezpena
Jarduera berritzailea
burutzeko, egunkari digital bat sortzea proposatzen dut. Horretarako, bizitza
osasuntsuaren ideian oinarrituko naiz. Esandakoa lortzeko, bizitza osasuntsu
bat edukitzeko beharrezkoak diren ekintzei buruz arituko dira, hala nola, zein
elikagai behar ditugun, non aurki ditzakegu, zein kirol praktikatu dezakegun,
zein ekintza murriztu beharko genuke... Beraz, egunkariak atal ezberdinak
izango ditu; elikagaiak, kirolak, murriztu behar ditugun ekintzak eta bitxikeriak.
Ikasleek 5 pertsonako taldeetan egokitutako atala irudikatuko dute, erreminta
eta aplikazio ezberdinak erabiliz. Proiektu honen iraupena aste batekoa izango
da, eta egunero talde bakoitza atal baten gainean ibiliko da lanean, hau da,
egunero txandakatu egingo dira. Proiektu
honen gaia Gorputz Hezkuntzako eta Informatikako arloarekin bat egiten duenez,
aste batez, ordu horiek erabiliko ditugu.
- Helburuak
Proiektuaren helburu
nagusiak hurrengokoak dira:
•
Erreminta eta
aplikazio berrien inguruan trebatzea, motibatzea eta interesa piztea.
•
Bizitza osasuntsu bat
edukitzearen garrantziaz ohartzea.
•
Talde handian, talde
txikian nahiz modu indibidualean parte hartze aktiboa izatea.
•
Egunkari digital bat
sortzea.
- Akzioak
Proiektuaren
bitartez landuko ditugun akzioak hurrengokoak dira:
•
Bilatu egokitutako
atalaren gainean informazioa ( zer da? )
•
Alderatu bizitza
osasuntsu bat edukitzearen edo ez edukitzearen ondorioak.
•
Azaldu bilatutako
informazioa taldekideen artean.
•
Egiaztatu taldekideen artean batutako informazioa.
•
Sortu egunkari
digitalean egokitutako atala taldekideen artean.
- Jarduerak
Proiektu
honen bitartez jarduera batzuk burutuko dira, hala nola:
•
Oharrak hartu
•
Mapa kontzeptualak
sortu
•
Kritikatu
•
Egunkari digitala
argitaratu
- Erremintak eta aplikazioak
Aipatutako
guztia kontuan hartuz, hurrengoko aplikazioak eta erremintak dira proiektuan
zehar erabiliko direnak:
•
Evernote eta GoConqr
•
Inspiration maps
•
Lucid Press
- Metodologia eta rolak
Proiektu honen
bitartez erabiliko den metodologia, errealitatean oinarritutako ikaskuntza izango da. Horretarako, ikasleak haien
ikaskuntza prozesuaren protagonistak izango dira, diseinuan, sormenean,
ebaluazioan... Proiektua esanguratsua izateko hurrengoko atalak kontuan hartzea
beharrezkoa izango da:
• Ikasleen kuriositatea
sustatzea
• Ikasleen parte hartze
aktiboa bultzatzea gelan eta plataforman, bai taldean eta baita modu indibidualean ere.
•
Beharrezkoa diren
gaitasunak garatzea.
•
Ikasle eta irakasleen
arteko “feedback”-a eta berrikustea bultzatzea.
Irakasle eta ikasleen
rolak aktiboak izango dira. Irakaslea, momentu osoan ikasleekin kontatuan egongo delako haien lana
gidatzen eta ikasleak, haien proeitkua sortuko dute eta gainerako kideei
laguntza eskainiko diete.
- Ebaluazioa
Ebaluazioa
jarraitua izango da, hau da, prozesu osoa aintzat hartuko dugu. Horretarako
irakasleak,kontuan hartu ditu ikasleek burutzen dituzten jarduerak, erabiliko
diren aplikazio eta tresna ezberdinetan jarritako motibazioa eta jakin-mina,
taldeetan nahiz modu indibidualean edukitako parte hartzea... Horrez gain, ikasleek koebaluazioa egingo dute, hots,
ikasleek haien artean ebaluatuak izango dira, taldeetan sortuko dituzten
errubrikak erabiliz. Bukatzeko, irakasleak azken ebaluazio
nik burutuko du, egunkari digitalari buruzko azalpena izango dena.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina